Naše služby
IZS a krizové řízení
V moderním krizovém řízení hraje čas klíčovou roli stejně jako přehled o kompletní situaci během události. V tomto kontextu nabývá na významu nasazení bezpilotních prostředků – dronů – jakožto flexibilních, rychlých a přesných nástrojů pro podporu zásahových složek.
Kdo jsme my
V organizaci DronySIT se věnujeme vývoji a nasazení droních technologií v rámci krizového řízení a úzké spolupráci s integrovaným záchranným systémem (IZS). Naše činnost daleko přesahuje běžné operace s bezpilotními prostředky – soustředíme se na vývoj inovativních řešení na míru, která mají přímý dopad na efektivitu, bezpečnost a úspěšnost zásahů. Propojujeme špičkové technologie s reálnou praxí záchranářů, hasičů i policistů.

Počátky
V začátcích to bylo o představení dronů, hledání možností jejich využití, ověřování reálnosti jejich využití, apod. První leteckou podporu jsme poskytovali na cvičeních, kde byl dron schopen zajistit podobný výstup jako povolaný vrtulník. Velitel zásahu tak viděl „obraz shora“, mohl efektivněji zvládat řízení zásahu. Proto jsme začali být zváni na bezpečnostní opatření pro monitoring pochodu fanoušků před fotbalovým utkáním.
V roce 2018 jsme pak byli poprvé vyzváni k zásahu. Jednalo se o leteckou havárii, kdy vrtulník Robinson spadl na halu v městě Plzeň. Vyzváni jsme byli pro prozkoumání místa dopadu – jestli není statika budovy narušená a je bezpečné vpustit jednotky do objektu. Dalším zásahem pak byl o pár týdnů později požár ubytovny v Plzni. Tentokrát šlo o vyhledávání ohnisek požárů pro potřeby IZS.
Aktuální činnost jednotky
Podílíme se na široké škále mimořádných událostí – vyjíždíme k pátracím akcím po pohřešovaných osobách, zajišťujeme monitoring rozsáhlých požárů, asistujeme při zásazích v průmyslových areálech nebo během povodní. Nejčastějším typem výjezdů je pak monitoring dopravních nehod, díky kterému je policie schopná mnohem rychleji obnovit plynulost dopravy na pozemní komunikaci. Naše drony vybavené termokamerami a dalšími senzory poskytují klíčová data v reálném čase, čímž zásadně zrychlujeme rozhodování velitelů zásahu.
Nejsme pouze piloti a technici dronů – aktivně vyvíjíme vlastní software, který přesně odpovídá potřebám záchranných složek. Zaměřujeme se na:
- Bezpečný přenos dat a videostreamu z více zařízení v reálném čase přímo do štábu a jednotkám v terénu
- Sběr a analýzu senzorických údajů z místa zásahu
- Tvorbu detailních ortofoto snímků, přehledových map a situačních přehledů včetně 3D modelů ve formě mračna bodů nebo mesh modelu
Díky vlastnímu softwaru máme plnou kontrolu nad funkčností i bezpečností systémů, což nám umožňuje flexibilně reagovat na nové situace a požadavky jednotlivých složek IZS.
Zároveň jako městská organizace úzce spolupracujeme s Krizovým řízením města Plzně a s dalšími městskými odbory, které se starají o bezpečnost a krizové události na území města Plzně.

Využíváme 3D tisk pro vývoj funkčních prototypů
V našem technickém zázemí využíváme aditivní výrobu (3D tisk) k rychlému vývoji prototypových součástí, které následně pomáhají v praxi. Vytváříme:
- Specifické komponenty pro hasičské vybavení (například držáky, kryty nebo montážní prvky)
- Univerzální součásti pro zdravotnickou záchrannou službu a Policii ČR
- Produkty navržené na základě zpětné vazby z reálných zásahů
Výhodou je možnost velmi rychle upravit návrh, vyrobit novou verzi a ověřit ji přímo v terénu. Tímto způsobem zajišťujeme, že naše řešení mají skutečnou přidanou hodnotu pro praxi. Vytváříme i univerzální řešení pro více prvků tak, aby hasič v terénu nemusel mít na každou techniku speciální zařízení, ale aby mohl různě propojovat libovolné technické vymoženosti a nemusel hledět na to, co k čemu patří.
Koordinace a legislativa
Bezpečnost provozu je pro nás naprostou prioritou. Dodržujeme přísné provozní standardy a veškerou činnost vykonáváme v souladu s evropskou i národní legislativou.
Spolupracujeme s Úřadem pro civilní letectví (ÚCL) , Řízením letového provozu a dalšími regulátory jako jsou letiště, abychom mohli bezpečně operovat i ve složitých podmínkách – v městském prostředí, poblíž infrastruktury nebo letišť. Samozřejmostí je i koordinace letů vícero bezpilotních i pilotovaných technologií v rámci zásahu. Pracujeme také na bezpečnostním štábu pro letový provoz.
Projekt transport AED: Když rozhodují vteřiny
Jedním z našich klíčových projektů je doručování automatizovaných externích defibrilátorů (AED) pomocí dronů. Cílem je minimalizovat dobu mezi kolapsem pacienta a zahájením defibrilace. Čas je v těchto případech kritický – každá minuta bez pomoci snižuje šanci na přežití o 7–10 %.
Navrhujeme síť automatických stanovišť dronů (hnízdišť), která umožňují vyrazit s AED během několika desítek sekund od přijetí tísňové výzvy.
Naše mise a poslání
Naším cílem je přinášet technologická řešení, která mají skutečný dopad na záchranu lidských životů. Kombinujeme výzkum, vývoj, terénní testování a úzkou spolupráci se složkami IZS. Díky vlastnímu softwaru, hardwaru, 3D tisku a důrazu na bezpečnost vytváříme nástroje, které pomáhají v krizových a rozhodujících momentech.
Zároveň se účastníme nejrůznějších instrukčně metodických zaměstnání, kde příslušníkům IZS ukazujeme možnosti využití dronů při zásazích i nejnovější dostupné technologie. Případně provádíme ukázky a školení přímo u nás na základně. Snažíme se tak udržovat složky IZS z našeho, ale i z jiných krajů v obraze a usnadnit jejich práci.
Věříme, že propojením inovací s každodenní praxí dokážeme zásahy záchranných složek nejen zefektivnit, ale i učinit bezpečnějšími – pro zasahující i pro ty, kterým pomáháme.
Odkazy na video
S4AllCities H2020
Cvičení složek IZS v DOOSAN aréně v Plzni.
Podpora Integrovaného záchranného systému 2022
Požární senzorika
Podpora IZS
Využívané drony

DJI Matrice 350 RTK
- Prodloužená životnost baterie: Baterie TB60 u M300 mají životnost 200 nabíjecích cyklů. Baterie TB65 používané u M350, mají 400 cyklů, tedy dvojnásobek předchůdce.
- Lepší stupeň krytí: M350 má stupeň krytí IP55 a oproti IP45 M300 nabízí lepší ochranu před deštěm a prachem.
- Vylepšená FPV kamera: FPV kamera M350 nově nabízí noční vidění a rozlišení obrazu 1080p. Předchůdce disponoval rozlišením 960p.
- Indikátor zámku ramen: Ramena DJI M300 i M350 se musejí před letem rozložit a zajistit. M350 upozorní na nezajištěná ramena varováním na ovladači, což M300 neumí.
- Nový ovladač: Již z výroby je M350 vybavena ovladačem DJI RC Plus, který má v porovnání se Smart Controllerem u M300 vylepšenou ergonomii, větší obrazovku a prodlouženou výdrž baterie.
- Stabilnější a spolehlivější přenos signálu: M350 přináší vylepšený algoritmus proti rušení signálu a pro přenos dat slouží systém DJI O3 Enterprise a celkem 4 antény. M300 podporuje DJI O2 a má antény dvě.

Flyability Elios 3

DJI Matrice 4T

DJI Avata 2

Unitree Go2 EDU
Nesená výstroj

DJI Zenmuse P1

DJI Zenmuse L1

DJI Zenmuse H20T

GL60 Spotlight
Každá nová zakázka pro nás má vždy stejný a jediný cíl - úspěch a maximálně spokojeného klienta.
Napište nám